Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2. A nevelési- , oktatási intézmény, mint szervezet

2010.07.14

Sajátos jellemzői vannak:

  • nehezebb definiálni a célokat,
  • szellemi kultúra átadója,
  • a szervezetben zajló folyamatok technológiája egyedi és eseti (egyértelműen és általánosan nem írható le),
  • nehezen ellenőrizhető a minőség ill. csak sokára derül ki, a kudarcot lehet az „ügyfélnek” tulajdonítani,
  • a termék is ember, amit kis mértékben formál az iskola, nagyobb mértékben az iskolán kívüli tényezők,
  • a középpontban a tanulók vannak, - kliens és kimenet egyszerre,
  • a pedagógus legfőbb munkaeszköze a saját személyisége,
  • a vezető személye meghatározó,
  • a középvezetők, a beosztottak számára nem a legfontosabb a döntéshozatallal való törődés.