Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Az arculat fogalma

2009.04.16

Az arculat fogalma, arculattervezés

 

Az arculattervezés célja, a jó hírnév és a bizalom kialakítása, ami biztosítja a külső és a belső közönséggel való kölcsönös együttműködést. A hírnév és a bizalom kialakítása folyamatos odafigyelést igényel, mert a szervezetben általában a valós elemek háttérbe szorulnak, melynek oka az információ hiánya.

Az image könnyen sérülhet, ezért a szervezet alkalmazottainak tudatában kell lennie azzal, hogy minden cselekedetük üzenetet hordoz.

Az arculatépítés gyakorlatának kétféle megközelítése:

1.      Az ideologikus-céltételező arculatépítés először a szervezet küldetését alakítja ki. A szervezetnek  meg kell határoznia a társadalomban elfoglalt helyét és a társadalom értékeit össze kell hangolnia a sajátjaival.

2.      A realisztikus-korrektív stratégia az arculatot a már meglévő image elemeiből veszi át és ez alapján határozza meg az új tulajdonságokat.

Mindkét esetben meg kell találni azt a rést, amely a vágyott és a valós image között van. A tervezésnél ellenőrizni kell, hogy a megfogalmazott üzenetekre a kívánt reakciókat kapjuk-e.

Az arculat a stratégia része és mivel hosszútávra szól, ezért stabilnak kell lennie. A környezeti tényezőket folyamatosan kell felülvizsgálni.

Az arculatépítéshez a marketingkommunikáció és a PR eszközeit használjuk. A statikus eszközök közé tartoznak a kiadványok, a prospektusok, a hírlevél stb. A dinamikus eszközök közé a korszerű eszközök tartoznak. A perszonális eszközök a prezentációk, előadások, kiállítások stb.